Här har vi samlat de vanligaste frågorna om nobiles.se samt våra exklusiva klockor.

Kontakta oss om din fråga ej besvarats nedan så hjälper vi gärna till. Vi har delat upp frågorna för att underlätta för dig.

Vanliga frågor om nobiles.se

Är nobiles.se en auktoriserad återförsäljare?

Eftersom vi arbetar med både begagnade samt nya objekt har vi inte för avsikt att vara en auktoriserad återförsäljare. Däremot erbjuder vi likvärdiga villkor på nya objekt samtidigt som vi kan erbjuda förmånliga priser. På så vis är vi inte bundna till förbestämda rekommendations priser från klocktillverkare.

Kan jag besöka en butik eller se klockan innan jag köper den?

Vi har ingen fysisk butik eller showroom på grund av rånrisk. Alla klockor förvaras i bankfack. För att träffa oss behöver du därför boka tid minst 24 timmar innan besök. Du behöver då skicka in en kopia på giltig ID handling för att vi ska kunna verifiera vem du är. Därefter bokar vi en tid som passar dig och oss. Mötet sker alltid på bank för allas säkerhet.

Varför ska jag skicka in ID handling för att träffas?

På grund av tidigare rånförsök vill vi gärna veta vem vi träffar. Likaså bär vi ansvar för de klockor som säljs på uppdrag och således är det även för våra kunders säkerhet. Visningen i sig är helt förutsättningslös utan köpkrav eller kreditupplysning.

Varför behöver ni boett-nr eller serie-nr på klockor som säljs på uppdrag?

Framförallt handlar det om din och våra kunder säkerhet. Genom klockans ID nummer kan vi säkerställa att klockan inte är stulen. Samtidigt kan du försäkra dig om att du får tillbaka rätt klocka om vi inte lyckas förmedla den enligt dina preferenser.

Vanliga frågor om exklusiva klockor

Har jag någon garanti om jag köper en klocka?

Vi på nobiles.se lämnar 3 månaders återförsäljargaranti för de klockor som finns i vårt eget sortiment. Denna garanti avser funktions- och materialfel. Stötskador eller fukt/vattenskador omfattas inte av funktionsgaranti. Förutom vår egen återförsäljargaranti kan nyare objekt omfattas av världsgaranti från tillverkaren. De exklusiva klockor som omfattas av världsgaranti har det angivet i objektsbeskrivningen. För de klockor som säljs på uppdrag åt kund lämnar vi ingen garanti.

Hur lång är leveranstiden?

Normalt sätt tar det två till tre arbetsdagar tills du erhåller din leverans på klockor som är i lager. Klockor som sälj på uppdrag kan ha en längre leveranstid eftersom de ska funktionstestas och kontrolleras innan vi skickar iväg klockan till dig. För varje objekt framgår leveransvillkor i objektbeskrivningen.

Hur levereras klockan jag köpt?

Klockan levereras med hjälp av budfirma. Med hjälp av spårnings-ID kan du alltid följa din exklusiva klocka under leveransens gång.

Ingår all dokumention såsom cert, garanti, box, manual m.m?

Eftersom många av våra klockor är begagnade framgår det specifik information för varje objekt enskilt. Vi försöker alltid vara tydliga med tillbehör genom objektbeskrivning samt bilder. Om du har frågor om ett specifikt objekt kan du alltid ringa och fråga oss eller skriva ett mail.

Hör av dig…

Du kan ringa oss på: 073 200 32 22

Skicka e-post till oss: info@nobiles.se

Dina fördelar

Fria returer inom Sverige

Internationella kunder & partners

24 månaders räntefri avbetalning

Kvalitetssäkrade klockor med garanti

Säkerhet för både köpare & säljare

Byt in din gamla klocka när du handlar av oss